hocam selamun aleyküm nasılsınız iyisiniz inşallah mevlam saglık sıhhat ve hizmetten son nefes dahil ayırmasın inşallh
hocam sorum şudur. gündüz tesbih namazı kıldıgımız zaman cemaatle imam efendi tesbıhleri sesli mi okuyacak sessizmi okuyacak delilleriyle izah edermisiniz tesekkür ederim mevlam razı olsun hocam fii emanillah
*******
Ve aleyküm selam kardeşim;
Dualarınız için de, cümlemiz adına bilâhudut “amin”ler…
Bilindiği üzere nâfile namazları -terâvih hariç- cemaatle değil münferiden kılmak efdâldir. Hatta nafilelerde ilan edilerek toplanıp cemaat yapmak tahrîmen mekruhtur. Haliyle buna Tesbih namazı da dahildir. Hiç kuşkusuz meselenin takva cileti budur. [Bkz. el-Mektubat, İmam-ı Rabbani (k.s.), Fazilet Neşriyat, İstanbul, yyy., 1, 131]
Ancak yerine ve gereğine göre ulemâ, ehemmiyet arzeden nafile namazları, imamın cemaate kıldırıvermesine cevaz vermişlerdir. Hazret-i Fatih’in (k.s.) vakfiyesinde, Ebussud Efendi’nin (rh.) fetvalarında buna dair hüküm vardır.
Bu nafileler, bahusus sorduğunuz Tesbih namazı, gece de olsa gündüz de olsa cemaat halinde kılındığı zaman imam, kıraatı cehri / açıktan okur ve tesbihleri de açıktan tekrar eder. [İbn Âbidîn, Reddü'l-Muhtâr ale'd-Dürri'l-Muhtâr, Mısır, 1966, 2, 27]
İlave bilgi:
Bütün namazlarda olduğu gibi, tesbih namazında da, Kur'an-ı Kerim’den bir şey okunacağı zaman, Kur'an'ın herhangi bir yerinden okumak mümkündür. “Şu sure okunmaz veya mutlaka şu sureyi okumak gerekir” diye bir şey yoktur. Ancak İbn Abbas'a (r.anhuma),
- “Bu namaz için belirlenmiş bir sure biliyor musun?” diye sorulunca;
- “Evet, et-Tekâsur, el-Asr, el-Kâfirûn, ve el-İhlâs” diye cevap vermiştir. [Fetâvâ-yi Hindiyye, Mısır, 1323, 1, 119]