Selamun Aleykum Hocam, 2 konuda bilgilerinize danışmak, dini cevaz vaziyetini öğrenmek istiyorum.
1 - Bir süre önce dış görünüşünü beğendiğim için "titanyum" madeninden imal alyans aldım. Titanyum görüntü olarak gümüş gibi farkı çok daha hafif olması ve hiç kararmaması. Fakat sonra Peygamber efendimizin sadece altın yüzük kullanımı değil bakır & demir yüzük kullanımına da izin vermediğini okudum o zamandan beri titanyum yüzüğümü kullanmıyorum, öğrenmek istediğim Hadisi Şerif de geçen bakır & demir yüzük kullanılmaması kapsamına titanyum yüzük te girer mi?
2 - İşim gereği hep kravat kullanıyorum, erkeğin ipek kullanımı ile ilgili Hadisi Şerifler malum, o nedenle ipek kravat kullanmıyorum ama çevremden hep; piyasada satılan ipek kravatların kumaş etiketinde "pure silk - saf ipek" yazsa da aslında gerçek ipek böceği ipeği olmadığı suni ipek olduğu yönünde söylemler alıyorum, bu konuda fıkh'ın izahı nasıldır. Abdullah ÇAM
*******
Ve aleyküm selam kardeşim;
1- Erkeklerin gümüş dışında başka madenlerden mâmul yüzük takınmaları mekruhtur. Titanyum da ‘Gümüş dışında başka madenler’ tasnifine girdiğine / gireceğine göre, onun hükmü de aynı olması gerekir. Altının haram olduğumda ise mulumunuz kuşku yoktur. Yüzük mevzuunda detaylı bilgi için bkz.
http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/650-yuzuk-meselesi.html
http://www.mollacami.net/soru-ve-cevaplar-156.html
2- Dinimiz, erkeklere saf, tabii / doğal ipekten yapılmış elbiseleri giymelerini yasaklamıştır. Şu kadar var ki, ipeğin sunî (yapay) olması halinde, kullanılmasında bir mahzur / sakınca görülmemiştir.
Ayrıca elbiselerinin süslemesinde tabii / saf ipek kullanılabilir. Kravat takmak da hüküm bakımından bu kapsama girer. Dolayısiyle kravat dört parmak eninde ise caiz olur. Nitekim Hanefîler'e göre, elbisede dört parmak enindeki şerit ipek erkeklere caizdir. Lakin bu mevzudaki hadisleri mezhepler farklı değerlendirdiğinden, hâlis ipek veya malzemesinin çoğu (% 50’den fazlası) ipek olan giyecek ve süs eşyasını, sağlık durumundan kaynaklanan bir ihtiyaca dayanmadığı takdirde, erkeğin kullanmaktan kaçınması gerekir. İhtiyata muvafık olan budur. [Bkz. Reddü'l-muhtar, VI/352-354; Buhârî, Sahih, Libas, 12, 25, 26, 27, 29, 30, 45; Müslim, Sahih, Libas, 1, 2, 4; Ebu Dâvud, Sünen, Eşribe 17; Tirmizi, Sünen, Edeb, 1, Libas, 1, Eşribe 10; Nesâî, Sünen, Zînet, 87; İbnu Mâce, Sünen, Eşribe 17]
Maamafih kumaştaki ipek oranı yüzde ellinin altında ise haram denilmez, fakat böyle bir elbiseyi giymek mekruhtur.
Velhâsıl; ipeğin elbise olarak kullanılmasında, süs ve kibir alâmeti bulunduğundan Rasûlullah (s.a.v.) tarafından erkeklere yasaklanmıştır. [Bkz. Müslim, Sahih, Libas 15; İbni Mâce, Sünen, Libas: 19]
Sun’î ipek ise, başka maddelerden imal edildiğinden, aslında saf ipek sayılmamakla beraber; bu da tekebbür, gurur ve gösteriş maksadıyla kullanılması halinde caiz olmaz. Ama böyle bir niyet olmazsa, sun’î ipek caiz olur. Ayrıca bkz.