Muhterem hocam selamun aleyküm. 1- Camilerde cemaatle namaz kılındıktan sonra yapılan musafahanın fıkıhtaki hükmü nedir? 2- Bol veya dar kadının pantolon giymesinin fıkhı hükmü. Bununla beraber Arabistanda erkeklerin cilbab giyilmesinin kadın kıyafetine(fistan) benzemesi sozkonusumudur ? Muhabbetlerimle İsim mahfuz

*******

Ve aleyküm selam muhterem hocam;

1- “Camilerde cemaatle namaz kılındıktan sonra yapılan musafahanın fıkıhtaki hükmü nedir?”

Evet, mutlak manada musâfaha sünnettir; dolayısiyle yapılması elbette ki mubahtır. Lakin fıkıhta da şöyle bir kaide vardır: Her bir mubah ki, eğer yapılması / uygulanması yanlış bir inanca /düşünceye götürüyorsa o mekruh olur.” Ayrıca “namazların arkasından musâfaha yapmak (genelde) Râfızî’lerin âdetlerindendir.” Detaylı bilgi için lütfen bkz. http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/488-namazdan-sonra-musafaha-yapmak-bidat-midir.html

2- “Bol veya dar kadının pantolon giymesinin fıkhı hükmü..?”

Giyim-kuşam noktasında, malumunuz, İslâm’ın koyduğu ölçü; yaşadığı yörede-bölgede, toplumda erkeğin kadına, kadının erkeğe benzememesidir. Örf ve âdetler söz konusudur. Örf ise fıkıhta-hukukta şer’î-fer’î delillerdendir malumunuz. Meseleyi bu zâviyden değerlendirirsek, kadının pardesü vb. bir giysinin altından bolca bir pantolon giymesinin şer’î açıdan bir mahzuru olmaz, olmayabilir. Ancak dar pantolan, hadis-i şerifteki “kâsiyâtün-âriyâtün (giyinmiş çıplaklar)” hükmünün şumûlüne gireceğinde şüphe yoktur, kat’iyetle caiz olmaz. Geniş bilgi için bkz.

http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/2159-musluman-kadin-pantolon-giyebilir-mi.html

http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/1800-hemsire-ve-pantolon-giyimi.html

3- “Bununla beraber Arabistanda erkeklerin cilbab giyilmesinin kadın kıyafetine (fistan) benzemesi sozkonusu mudur?”

Gördüğüm, bildiğim kadarıyla ve meseleye oralardaki genel uygulama, örf ve âdetler perspektifinden baktığımızda, öyle pek de kadın kıyafetine benzeme durumu söz konusu olmadığı anlaşılacaktır. 

Go to top