Hayırlı aksamlar hocam; size bir sorum olacaktı, bu konuda bizi aydınlatırsanız çok seviniriz. Hocam ben nişanlımla nikah kıydırmıstık, daha sonra biz tartıştık ve ben sinirle boş ol dedim 3 defa.. Daha talak haklarından 1’i gitmiş 2 talak hakkınız kalmış, tekrar devam etmek için 2.ci kez nikah kıyıp biraz da mehır eklemesi gerekiyormus galiba ve bu nikahi tekrar yapmamız için belirli bir müddeti var mi ya da daha sonra tazelemek olur mu? Şimdiden Çok sağol hocam Son Osmanlı – Facebook
*******
Hayırlı akşamlar kardeşim;
Nişanlınla nikâhlandığınızı söylemiş fakat zifafın olup olmadığını belirtmemişsiniz. Bu durumda meseleyi, boşamanın zifaftan evvel ve zifaftan sonra olması durumuna göre ele alalım ve siz kararınızı bu hükümlere göre kendiniz belirleyiniz.
1. Bir kişi nikâhlandığı kadını daha zifafa girmeden önce üç talakla boşarsa, kullandığı ifadelere göre hüküm verilir.
a) Şayet "boş ol" sözünü ayrı ayrı telaffuz ederek üç kez ‘boş ol, boş ol, boş ol’ diye tekrarlarsa, bununla tek talak meydana gelir. Hanefî mezhebinin görüşü budur. İshak b. Râhûye, Hasenü'l-Basrî ve İbn Abbas'ın talebeleri (rahımehumullah) de bu görüştedir. [el-Merğınânî, Hidâye, 1, 266; Şevkânî, Neylü'l Evtar VI, 260]
b) Böyle değil de, tek çırpıda, "üç defa boş ol" derse, üç talak birden vakî olur. Artık bunun dönüşü olmaz.
2. Zifaftan sonra aynı anda verilen üç talak ile de üç talak vâki olur. Ashap ve tâbiûnun cumhuru (büyük çoğunluğu), dört mezhep imamı ve bu mezheplere mensup âlimlerin ileri gelenleri bu görüştedir. Delilleri, Kur'an ve sünnettir. Talaktan bahseden âyetlerin mutlak oluşu, tek talak üç talak gibi bir ayrımın yapılmaması her türlü talakın vakî olacağına delil sayılmıştır. Üç talakın hepsinin geçerli olduğunu gösteren hadisler de hayli fazladır.
Bilginiz, ilginiz ve gereğince âmil olmanız dileğiyle…
Talakla ilgili geniş bilgi için ayrıca bkz. http://www.mollacami.net/soru-ve-cevaplar-65.html
Keza şu başlıklara da bakmanızda yarar vardır: http://www.mollacami.net/soru-kategorileri-111.html