Hocam ALLAH Razı Olsun
Soru 1:Cemaatle sessiz namazlarda cemaat zammı sure okurmu şafii mezhebine göre.
Soru 2:Son tahiyatta salli barikten sonra hem rabbena hem rabbenağfirli okunurmu son bölümün dua bölümü olduğunu duydum istediğimiz kadar dua okuyabilirmiyiz şafii mezhebine göre.
Soru 3:Biri size sormuşta benimde aklıma şu soru takıldı tüm ingilizler örneğini vermiş bendede bazen oluyo söledikten hemen sonra aklıma geliyo estağfirullah deyip düzelterek bazı ingilizler diyorum burdada bütün ingilizlerin hakkına girmiş olurmuyum.
*******
Mukabil hayır-dualar...
Cevap 1- Bk. http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/1459-hanefi-imama-uyan-safii-nin-kiraati.html
Cevap 2- Şâfiî mezhebinde son oturuşta Tahiyyat’tan sonra Salli-Bârik okunmak yani Rasûlullah’a salavat getirmek farzdır. Salavat getirilmezse namaz fasit / bozulmuş olur. (Hanefi mezhebinde ise bu, müekked sünnettir.) Ondan sonra musallînin kendine, erkek ve kadın mü’minlere dua etmesi de sünnettir. Binaenaleyh Rabbenağfirlî… Rabbenâ âtina… ve benzeri dualar okunabilir. Böylece sünnete uyulmuş olur.
Size bu noktada tavsiyem; bir Şâfiî İlmihali almanızı ve bu gibi hususları oradan öğrenmenizdir… Böyle günlük ihtiyacınız olan basit meseleleri bu gibi platformlara taşımanızın gereği yok! Umarım tavsiyemi dinler, icabını yaparsınız da benzer durumlar tekerrür etmez.
Cevap 3- Evet, o makule bir şeyi birileri bize sormuş ve biz de etraflıca bilgi edinebileceği başka bir cevabî yazının linkini vermiş idik. Size de tavsiyem, o cevabı dikkatlice okuyunuz, iyi ve sağlıklı değerlendiriniz; sizin kafanızdaki istifhamın da, bu mevzuda akla gelebilecek başka soruların da cevabı mündemiç orada…
***
Unutmamak lazımdır ki; yüce dinimiz İslâm, her türlü kötülük ve incitmeye karşıdır. Çünkü İslâm, yaratılış itibariyle eşref-i mahluk olan insanı, gerçekten insan etmeyi hedefler. Onun, hayvanlar gibi ya da hayvanlardan daha aşağı bir derekeye düşmesini değil, hakiki manada insaniyet, kâmil manada mü’min mertebesine ulaştırmasını ister. Gaye budur! Bu sebeple İslâm, inanç-amel-ahlâk sacayağı ile, insanı her nevi kemâlât ve güzelliğe ulaştıracak emirleri verdiği gibi, gene onu her türlü rezillikten ve çirkinlikten uzaklaştıracak fiilleri de yasaklamıştır.
Bu küllî esaslardan hareketle diyebiliriz ki, küfür ve sövme dediğimiz karşıdaki insanları rencide ve rahatsız eden her nevi söz ve fiil günahtır, haramdır. Çünkü Müslümanları rencide etmek haramdır ve insanı günahkâr eder. Hatta kâfir bile masum ve hatasız olsa, onu rahatsız etmek İslâm dininde yasaktır. Çünkü, Fahr-i Kânit Efendimiz (s.a.v.) “Kim bir zimmîye eziyet ederse, şüphesiz ben onun hasmıyım / düşmanıyım" buyurmuştur. [Aclûnî, Keşfü’l-Hafâ, 2, 2341]
Hâsılı, hangi durumda olursa olsun, sövmek caiz değildir. İster kâfire, ister zalime farketmez; sövmek çirkin bir hareket olup mü'mine yakışmaz.
Bu mevzuda detaylı bilgi için bk.
http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/1168-sulaleye-kufur-etmek.html
http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/2232-muhtelif-sualler-ve-cevaplari.html