Halis hocam selamün aleyküm. Gece gece rahatsız ediyorum ama acil bir durumdan mütevellid. Hoca arkadaş hanımı ile tartışmış. Eşi ciddi manada onu tahrik etmiş. O da kendini kaybederek şuursuz ve bilinsiz şekilde korkutmak maksadıyla boşama niyeti olmaksızın boş ol lafzını üç kez tekrar etmiş. Sonra farkına vardığında eyvah ne yaptım demiş. Ben böyle yapmak istemedim. Kendi irademin dışında öfke patlaması ile oldu diyor. Hanefi mezhebine göre geri dönüş sıkıntılı. Diğer üç mezhebe göre aklın ve iradenin gitmesinden dolayı 1 talak olur 2 talakla deva edilir deniliyor. Birbirletine çok düşkün ve seven çift. Ayrılmayı da asla istemiyorlar. Tartışdıklarına deli gini pişmanlar. Ayrılırsam ölürüm daha iyi diyor. Zaten ruhen bitmiş durumda iki tarafta. Perişan ve pişman. Diğer mezhepleri taklid edip devam etmeleri caiz olur mu. Devam etmeleri durumunda iddet müddeti ve yasakları nelerdir. Zindana düşmüşler bir çıkış yolu arıyorlar. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Allah razı olsun. Hayırlı ramazanlar.

Hazret-i Aişe’nin (ra) rivâyetiyle, Peygamber Efendimiz (asm); “Gazap halinde ika edilen talaka ve köle azadına itibar olunmaz” buyurmuştur.(1) Yine Ebu Hüreyre (ra) anlatmıştır ki, Allah Resûlü (asm): “Her talak caizdir. Ancak aklına hâkim olamayan ma’tuhun (bunağın, asabiyetinden aklını kaybeden kişinin) talakı caiz değildir” buyurmuştur.(2) 1)Taç, 2/993; Tecrit Terc. 11/357; 2) Tirmizi, Talak, 15.1

Bu hadislere göre amel edebilirler mi

2- Üç talakla boşanan kadın, başka bir erkekle evlenip, o erkek de, bunu boşamadıkça, eski kocasıyla evlenemez. Böyle bir durumda, ilk nikâhları Şâfiî’ye uygun yapılmamışsa, Şâfiî taklid edilerek, Şâfiî’ye uygun nikâh yapmaları caiz olur. (Redd-ül-muhtar)

Diğer mezhepleri taklid etseler ve devam etseler zina hükmüne girer mi  Mustafa Emiralioğlu – Messenger

*******

Ve aleyküm selam.

“…kendini kaybederek şuursuz ve bilinsiz şekilde korkutmak maksadıyla boşama niyeti olmaksızın boş ol lafzını üç kez tekrar etmiş” diyorsun.

Madem şuursuz / bilinçsizdi, o halde ‘korkutma maksadı’ nasıl olacak-oluşacak? Aklının başında olduğu açık. Bu bir.

İkincisi talak meselesinde genellikle bu hususları ele alıp öfkeyi de kısımlara ayıran ve ona göre hükümler çıkartmaya çalışan kişi, İbn Teymiye’nin talebesi İbn Kayyim el-Cevziyye’dir. Aynı anda söylenen üç talakın da tek talak hükmünde oluşunu söyleyenler de yine bu zihniyet değil mi?  

Bizler kafmıza göre hüküm uyduramayız. Nasslardan hüküm istinbatı da bizim işimiz değil. Keza keyfimize göre taklid yolunu tutamayız. Kaldı ki onun da belli âdap ve usulleri var.

Meseleyle ilgili detaylı bilgi için bk. http://www.halisece.com/sorulara-cevaplar/2365-cinnet-halinde-soylenen-kufur-ve-bosama-sozleri.html

Yazının Google linki: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Ya8HeJLPHHYJ:www.halisece.com/sorulara-cevaplar/2365-cinnet-halinde-soylenen-kufur-ve-bosama-sozleri.html+&cd=6&hl=en&ct=clnk&gl=tr

Hasılı, bunun iler-tutar tarafı görülmüyor. Nikâh bağı diye bir şey kalmamış, yani beynûnet-i kübrâ / büyük kopma / büyük ayrılık vâki olmuş, evlilik bitmiş...

Allâhu a‘lemü bi’s-savâbi.

Go to top