Konudan çok istifade ettim. http://halisece.com/sorulara-cevaplar/2413-evliyanin-ruhlari-hazirdir-demek.html Allah razı olsun... bu meselenin bediüzzamanın ifade ettiğinden fazlaca bir farkı yok diye anladım.... ufkunuzu genişletmesi adına bediüzzamanın risale-i nur küliiyatının sözler kitabından içtihad risalesini okumanızı tavsiye ederim... bahusus bilen biri ile okumanızı önemle rica ederim....
Allah hayırlı işlerde hayır üzere hayırla olmayı her daim size nasip etsin... Allah sizden razı olsun. Yüksel ARAN (Yücel AKYAMANLI)
*******
Teşekkür ederim. Rabbim cümlemizden ve bilcümle Ümmet-i Muhammed’den ve evladından râzı olsun.
Değerli kardeşim;
O cevabî yazıda, “Bu soruyu kopyaladığınız yerde gayet genişçe cevabı da var” derken, aslında başka birilerini ve onun kitabını kastetmiştim. Demek ki mûmâileyhin de o hususta bir açıklamaları varmış. Olabilir.
Ancak bu noktada bir şeyi mutlaka hatırlatmam lazım; bu mesele, bir içtihat meselesi değildir, bizim gibi mukallitlerin alanına giren ilmî-fikrî bir izahtan ibarettir. Meselelerin hallinde de kıstas, ilmî kriterler / ölçüler olduktan sonra bu gibi hususların izahında netice itibariyle bir şey değişmez. Yeter ki usûlden inhiraf edilmesin…
Vâkıa, dinî meselelerin sana göresi bana göresi, ona-buna göresi olmaz. İlmî kıstaslar muvacehesinde doğru olanlar doğrudur, eğriler de eğri... Fark, sadece Edille-i Şer’iyye-i Asliyye’nin 4’üncüsü olan Kıyâs-ı Fukaha’da olur, yani müçtehitlerin içtihat sahalarına giren meselelerde… O da zaten ümmet için rahmettir, kolaylıktır; kısacası ilahi ölçüler çerçevesinde olması gerekendir.
Bilmukabele selam ve dua ile…